تاپ تاپ کپی

جهت سهولت در ثبت و پیگیری سفارشات، بر روی دستگاه های اندرویدی میتوانید اپ تاپ کپی را دانلود نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، خیابان خلیج، ۱۲ متری المهدی، پلاک ۱۳۲، کد پستی ۱۳۷۸۸۳۴۴۸۸
تهران
info@topcopy.ir
02166270342
ما را دنبال کنید

تاپ کپی | سفارش آنلاین چاپ و تکثیر

انواع جوهر مخصوص چاپ

جوهرهای مناسب چاپ

همانطور که چاپ از زمان گوتنبرگ و بی شنگ تا به امروز تغییرات زیادی داشته است و روش های نوین چاپ مثل چاپ دیجیتال و افست دنیای چاپ را با تحول روبرو کرده اند جوهرهای چاپی مختلف با ویژگی های خاص و متفاوتی هم به بازار عرضه شده اند در طی سال ها سعی شد جوهرهایی روانه بازار شوند که علاوه بر کیفیت و ماندگاری بیشترین سازش را با محیط زیست داشته باشند.

در تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته سعی شده تا متناسب با دستگاه های موجود و متریال ها از جوهرهای مناسب استفاده شود. به طبع جوهری که قرار است روی شیشه استفاده شود با جوهر که روی پارچه استفاده می شود کاملا متفاوت است، یکی از کلیدی ترین عوامل در رسیدن به خروجی عالی  تطابق پذیری جوهر و متریال با یکدیگر است. در این مقاله قصد داریم به موضوع انواع جوهرهای چاپ و کاربرد آن ها بپردازیم.

انواع جوهر چاپ

جوهرهای چاپ بر اساس ویژگی ها و کاربردهایشان به چند دسته  کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • جوهر بر پایه آب
  • جوهر بر پایه حلال
  • جوهر برپایه لاتکس
  • جوهر بر پایه روغن
  • جوهر UV
  • جوهر ذوب داغ (Hot melt)

جوهر پایه آب

در این جوهرها آب نقش حلال را دارد، قیمت پایینی داشته و باعث کاهش هزینه نهایی در زمان چاپ می شود، برای انسان و محیط زیست بی خطراست، برای انجام کارهای گرافیکی و چاپ روی پارچه مناسب است. جوهرهای بر پایه آب برای چاپگرهای HP ، Roland ، Epson و Mutoh مناسب هستند.

جوهر بر پایه حلال

در این جوهرها یک مایع به عنوان پایه حلال استفاده می شود که یک ترکیب آلی فرار است یعنی قدرت تبخیر بالایی دارد وسریع خشک می شود این جوهر ارزان قیمت و با کیفیت است  اما به دلیل تولید گاز و بوی بد سمی با محیط سازگار نیست و برای انسان هم خطرناک است.

این روش جز روش های محبوب در چاپ محسوب می شود و بیشتر برای فضاهای باز و چاپ پوستر مناسب است این جوهرهای چاپ به هد چاپ مخصوص نیازدارند و با هر دستگاه و هدی قابل استفاده نیستند.

جوهر بر پایه لاتکس

این روش جز یکی از جدیدترین روش های چاپ محسوب می شود،جوهرهای بر پایه لاتکس متشکل از 70 درصد آب و 30 درصد افزودنی هستند. این جوهرها دوام بالایی داشته، ضد حساسیت اند و سازگاری خوبی با محیط دارند.

جوهربر پایه روغن

یکی از مهمترین انواع جوهرچاپ، جوهر بر پایه روغن است و متشکل از چسب، لاک و یک ماده رنگی است از لاک برای براقیت بیشتر بستر خشک شده استفاده می شود. از این نوع چاپ بیشتر برای کدگذاری ها و علامت گذاری ها استفاده می شود. برای استفاده از این جوهرها بهتر است از پرینترهای مخصوص استفاده شود.

جوهرهای UV

این جوهرها بدون داشتن حلال، با محیط زیست هم سازگارند بر خلاف سایر جوهرها که مایع حامل باید خشک شود تا رنگ باقی بماند در این روش کل جوهر UV مایع به یک ماده جامد تبدیل می شود و روی لایه باقی می ماند. از این جوهرها بیشتر در چاپ های صنعتی  و گرافیکی استفاده می شود.

جوهرهای ذوب داغ یا Hot melt

این جوهر ها که با آن ها جوهر تغییر فاز هم گفته می شود در سر چاپ گرم می شوند تا حالت مایع خود را نگه دارند و پس از یکدست شدن، در اثر ضربه به بستر، جامد می شوند. از ویژگی های این نوع جوهر می توان به جلوگیری از پخش شدن  ونفوذ جوهر به طرف دیگر کاغذ اشاره کرد.

نکته ای که باید در نظر گرفته شود استفاده از دستگاه های چاپ مخصوص برای هریک از این جوهرها است.

 

برای انجام امورچاپ و کپی ارزان قیمت و با کیفیت با تاپ کپی تماس بگیرید.

ارسال یک نظر

بیست − 17 =