تاپ تاپ کپی

جهت سهولت در ثبت و پیگیری سفارشات، بر روی دستگاه های اندرویدی میتوانید اپ تاپ کپی را دانلود نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، خیابان خلیج، ۱۲ متری المهدی، پلاک ۱۳۲، کد پستی ۱۳۷۸۸۳۴۴۸۸
تهران
info@topcopy.ir
02166270342
ما را دنبال کنید

تاپ کپی | سفارش آنلاین چاپ و تکثیر

فایل PDF چیست ؟

جهت ثبت سفارش پرینت ارزان ارسال به سراسر کشور کلیک کنید . ثبت سفارش ، مشاهده تعرفه پرینت A4

سلام خدمت دوستان و همراهان سایت تاپ کپی

درباره اینکه فایل PDF چیست باید گفت ، فایل  PDF یا به عبارت دیگر فایل‌هایی با پسوند   PDF فایل‌هایی هستند که برای باز کردن در وسایل مختلف به منظور مطالعه‌ی متن یا پرینت کردن آن به کار می‌روند. به عبارت دیگر  Portable Document Format یا به اختصار PDF یکی از فرمت‌های داکیومنت است که ویژگی پرتابل بودن دارد و در کامپیوتر یا گوشی مقصد فونت و ظاهر متن و ساختار صفحه‌ها به هم نمی‌ریزد.

کمپانی معروف ادوبی در سال ۱۹۹۰ فرمتی به اسم PDF را معرفی کرد تا دو مشکل اصلی را حل کند. اولین نیاز و مشکل این بود که کاربران به فرمتی نیاز داشتند که بتوان آن را در پلتفرم‌های مختلف مثل ویندوز و غیره توسط نرم‌افزارهای ساده‌ای تحت عنوان PDF Reader  باز کرد. دومین نیاز که این روزها هم مطرح است حل کردن مشکل به هم ریختگی فونت و ساختار صفحات است. با استفاده از PDF این مشکل نیز برطرف می‌شود.

PDF فرمتی است که برای کتاب های الکترونیکی استفاده می شود و نسبت به فرمت های دیگر مثل Doc برتری دارد چون وقتی از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر انتقال می یابد نظم نوشته های آن به هم نمی ریزد. به هر حال در بسیاری از مواقع کسانی که فایلی را می گیرند ترجیح می دهند که فایل را به صورت PDF بگیرند چون ممکن است در کامپیوتری که می خواهند از آن فایل استفاده کنند نرم افزار سازنده ی فایل وجود نداشته باشد.

فایل‌های PDF فقط شامل متن نیستند بلکه می‌توان در فایل PDF از عکس و لینک و ویدیوها و  فرم‌ها و حتی گرافیک سه‌بعدی استفاده کرد که البته در مورد برخی انواع محتوا، نرم‌افزاری که قرار است فایل PDF را باز کند، می‌بایست قابلیت‌های خاص را پشتیبانی کند. در فایل‌های PDF می‌توانید فایل فونت یا حداقل حروفی که در داکیومنت استفاده شده را هم به صورت توکار یا Embedded اضافه کنید تا مشکلی در نمایش صحیح به وجود نیاید.

مرورگر Google Chrome که نسخه‌ی ویندوزی، لینوکسی و macOS دارد، می‌تواند فایل‌های PDF را به صورت پیش‌فرض و بدون هیچ افزونه یا تنظیمات خاصی باز کند. به همین ترتیب مرورگر Edge مایکروسافت و Firefox بنیاد موزیلا نیز این قابلیت را دارد. البته می‌توانید تنظیمات برخی مرورگرها را تغییر بدهید تا فایل‌های PDF که در سایت‌ها موجود است را به جای باز کردن مستقیم، دانلود و ذخیره کنند. به همین ترتیب می‌توانید برای حذف قفل برخی از  PDF ها از مرورگرها استفاده کنید.

اگر فایل PDF روی کامپیوتر خویش دارید، روی آن راست‌کلیک کنید و از گزینه‌ی Open with، مرورگر گوگل کروم یا مایکروسافت اج را انتخاب کنید.

برای کنترل بهتر روی PDF بازشده و استفاده از امکاناتی مثل یادداشت‌نویسی و علامت‌گذاری و هایلایت کردن بخش‌هایی از صفحات PDF ، می‌توانید از نرم‌افزار Acrobat Reader ادوبی استفاده کنید. این نرم‌افزار کاملاً رایگان است و امکانات پایه‌ای برای کار با PDFها را دارد. به علاوه نسخه‌ی مخصوص اندروید و iOS و همین‌طور ویندوز و macOS‌ و Linux نیز دارد.

ویرایش کردن فایل PDF برخلاف باز کردن آن، نسبتاً مشکل است. البته اگر بخواهید روی صفحات از علامت‌ها، متن و یادداشت، اشکال و یا طراحی دستی استفاده کنید و همین‌طور متنی اضافه کنید، کار ساده‌ای است و با استفاده از Acrobat Reader ادوبی و بسیاری اپلیکیشن‌های رایگان دیگر، نیاز شما رفع می‌شود اما برای ویرایش کامل و تغییر دادن PDF، وضعیت کمی پیچیده می‌شود.برای ویرایش کردن می‌توانید از نرم‌افزارهای تخصصی مثل نسخه‌ی حرفه‌ای   Acrobat Reader ادوبی استفاده کنید که پولی است. در کنار نرم‌افزارهای پولی، می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگانی مثل PDF-XChange Editor هم استفاده کنید که شاید امکانات پیشرفته‌ی و خاصی که مدنظرتان است را نداشته باشند اما امکانات زیادی برای تغییر در PDF دارند.

توجه کنید که در مورد زبان فارسی معمولاً نرم‌افزارهای ویرایش PDF به خوبی عمل نمی‌کنند. برای ویرایش PDF ‌های فارسی، بهتر است از نرم‌افزار Word مایکروسافت یا Google Docs که محصولی از گوگل است، استفاده کنید. این نرم‌افزارها می‌توانند فایل PDFفارسی را با کیفیت قابل قبولی به فایل ورد معمولی تبدیل کنند و در ادامه ویرایش کردن ساده خواهد بود.

ساختن فایل PDF در نرم‌افزارهای مختلف مثل مرورگرها، مجموعه نرم‌افزارهای آفیس و نرم‌افزارهای ویرایش عکس و متن و غیره، معمولاً امکان‌پذیر و بسیار ساده است اما توجه کنید که قبل از ساخت PDF باید نرم‌افزاری که می‌تواند PDF ایجاد کند، نصب کنید.

جهت ثبت سفارش پرینت ارزان ارسال به سراسر کشور کلیک کنید . ثبت سفارش ، مشاهده تعرفه پرینت A4

                                                            

ارسال یک نظر

یک + 7 =