تاپ تاپ کپی

جهت سهولت در ثبت و پیگیری سفارشات، بر روی دستگاه های اندرویدی میتوانید اپ تاپ کپی را دانلود نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، خیابان خلیج، ۱۲ متری المهدی، پلاک ۱۳۲، کد پستی ۱۳۷۸۸۳۴۴۸۸
تهران
info@topcopy.ir
02166270342
ما را دنبال کنید

تاپ کپی | سفارش آنلاین چاپ و تکثیر

چگونه در پرینت نوشته ها بصورت تمام صفحه چاپ شوند

چگونه در پرینت نوشته ها بصورت تمام صفحه چاپ شوند :

چگونه در پرینت نوشته ها بصورت تمام صفحه چاپ شوند را می توان به تفاوت بین سایز های کاغذ که در هنگام تایپ انتخاب میکنیم اشاره کرد و اینجا تاپ کپی برای شما راهکاری دارد که اشاره ای میکنیم به تفاوت میان کاغذ A4 و Letter که اولین دلیل آن است . البته اگر فایل شما PDF  باشد هم توضیحی درباره آن خواهیم داد .

 

 

توضیح اولیه :

ممکن است  گاهی برای شما پیش آمده باشد که بعد از دریافت فایلی اقدام به پرینت آن کرده باشید و بعد متوجه شوید پرینت شما با ابعاد اولیه فایل متفاوت بوده است در صورتیکه هنگام مشاهده خود فایل نمای آن تمام صفحه است . این امر ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد که تاپ کپی در اینجا توضیحات لازمه را ارائه می دهد .

برخی از این عوامل عبارتند از: انواع مختلف سیستم عامل ها و ورژن های مختلف آنها، انواع مختلف از نرم افزارهای ایجاد مستندات با ورژن های گوناگون، انواع مختلف پرینترها با تنظیمات اولیه متفاوت خصوصا هنگامی که تنظیمات آنها از حالت پرینت جوهر افشان به پرینت پرینت لیزری تغییر داده میشود.

در این تصویر به کادرهای قرمز رنگ توجه کنید ؛

 

چگونگی انجام تنظیمات :

تنظیمات این Letter  است و در هنگام چاپ بصورت تمام صفحه پرینت نخواهد شد . در خصوص تفاوت میان کاغذ A4 و Letter در کشور امریکا می توان گفت که برگه در کشور آمریکا و کانادا در اکثر موارد سایز (اندازه) یک مستند برای چاپ یا ایجاد اولیه، US Letter با ابعاد 210 و 297  میلی متر است و  این در حالی است که در سایر کشورها اغلب سایز استاندارد یک مستند A4 با ابعاد 210 و 297 میلی متر میباشد. با نگاهی به ابعاد این دو کاغذ مشخص است که آنها با توجه به سایز چندان متفاوت نبوده و حتی گاهی این تفاوت سایز قابل اغماض می باشد:

 

در حال حاضر استفاده عمومی از کاغذ Letter به جای A4 به عنوان سربرگ رسمی و قطع کاغذ رایج چاپگرها و دستگاه‌های تکثیر، مشکلات زیادی را در مکاتبات بین المللی اروپا با آمریکا و کانادا و حتی انگلستان ایجاد کرده است و حتی مجموعه تاپ کپی هم بخاطر تفاوت میان کاغذ A4 و Letter دچار چالش هایی در خصوص فایل های ارسالی مشتری های تاپ کپی شده است .

 

رفع اشکال برای تنظیمات در برگه :

در آخر در خصوص  تفاوت میان کاغذ A4 و Letter می توان گفت با توجه به اینکه اندازه کاغذ A4 از عرض ۶ میلی‌متر کوچکتر و از طول ۱۸ میلی‌متر بزرگتر از اندازه کاغذ Letter است،  با در نظر گرفتن محدوده سربرگ می‌توان تمام اطلاعات درج شده بر روی کاغذ A4 را روی کاغذ Letter چاپ کرد، به همین دلیل دانشگاه‌ها در ایالات متحده به طور چشمگیری از کاغذ A4 استفاده می‌کنند.

یکی از دلایل این امر آن است که چون بیشتر مقالات کنفرانس‌های بین‌المللی که در خارج از آمریکا برگزار می‌شود در قالب A4 تدوین میشوند و بسیاری از ژورنال‌ها و قالب کنفرانس‌ها نیز در قطع کاغذ A4 استاندارد سازی می شوند، لذا در آمریکا و کانادا نیز بصورت آکادمیک استفاده از کاغذ A4 رواج بیشتری یافته است.

برای آنکه اطلاع یابید که بهترین سایز کاغذ برای الگوی شما کدام است، بایستی آن را در برنامه Acrobat Reader باز کرده و سپس در منوی File گزینه Properties را انتخاب کنید. در صفحه Description و در بخش Advanced گزینه Paper size سایز کاغذ شما را مشخص خواهد کرد.

اگر در این بخش عدد 11.69*8.26 را مشاهده میکنید بهترین سایز برای مستند شما Letter است و در نهایت در هنگام تایپ از سایز A4 برای متون خود استفاده کنید .

اگر فایل شما PDF است در عکس پایین هم میتونید نحوه چگونگی پرینت بهتر را با استفاده از انتخاب گزینه ها انتخاب کنید

 

 

 

ارسال یک نظر

19 − 3 =