تاپ تاپ کپی

جهت سهولت در ثبت و پیگیری سفارشات، بر روی دستگاه های اندرویدی میتوانید اپ تاپ کپی را دانلود نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، خیابان خلیج، ۱۲ متری المهدی، پلاک ۱۳۲، کد پستی ۱۳۷۸۸۳۴۴۸۸
تهران
info@topcopy.ir
02166270342
ما را دنبال کنید

تاپ کپی | سفارش آنلاین چاپ و تکثیر

نرم افزار Excle چیست ؟

نرم افزار اکسل چیست ؟

 

جهت ثبت سفارش پرینت ارزان ارسال به سراسر کشور کلیک کنید . ثبت سفارش ، مشاهده تعرفه پرینت A4

سلام خدمت دوستان و همراهان سایت تاپ کپی

 

نرم افزار اکسل چیست ؟ یکی از برنامه های پرکاربرد  Microsoft  Office نرم افزار اکسل می باشد. اکسل از جمله کاربردی ترین مجموعه نرم افزارهای Microsoft Office می باشد، اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده (Spread Sheet) است. به این معنی که در واقع اکسل جدولی بسیار بزرگ است که کاربر می تواند بنا به نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده تعریف کند، فرمول نویسی کند، ظاهر هر سلول را به دلخواه تغییر دهد و یا محدودیت های دسترسی برای هر سلول تعریف کند. قابلیت های بیشمار نرم افزار اکسل و سهولت یادگیری و استفاده از آنها، بکارگیری این نرم افزار را در حوزه ی کارهای مهندسی، اداری، مالی و … به امری ناگزیرتبدیل نموده است.

اکسل میتواند برای امور بسیار ساده مانند لیست کردن خرید های روزانه شخصی و یا اموری پیچیده مانند تهیه داشبوردهای مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر تمام قابلیت هایی که در اکسل قرارداده شده است (مانند رسم نمودارها، فرمول نویسی، تهیه بانک داده، داشبوردها و….) اکسل میتواند با استفاده از کد نویسی VBA تبدیل به یک نرم افزار بسیار حرفه ای برای تحیل داده ها و گزارش گیری شود.

نسخه های اکسل

نرم افزار اکسل توسط شرکت Microsoft تهیه شده و تاکنون در نسخه های متفاوتی برای استفاده در Windows، Mac، Android و IOS در اختیار کاربران قرارداده شده است. اولین نسخه از نرم افزار Excel در سال ۱۹۸۵ برای سیستم عامل Macintosh تولید شد و اولین نسخه همخوان با ویندوز در سال ۱۹۸۷ بوجود آمد که Excel 2.05 نام داشت که موفقیت چشمگیری را نصیب ماکروسافت نمود.

اکسل با نتشار نسخه Excel 3.0 در سال ۱۹۹۰ به کار خود ادامه داد و Excel 4.0 در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، اکسل همواره در این سالها پیشرفت را تجربه کرد و درسال ۱۹۹۵ با انتشار نسخه Excel 5.0 ویژوال بیسیک (Visual Basic for Application) به اکسل اضافه شد که به اکسل قابلیت انجام اتوماتیک کارهای تکراری و اضافه کردن توابع تعریف شده توسط کاربر (User Defined Functions -UDF) را داد.

نسخه اکسل Excel 95 – v 7.0 در سال ۱۹۹۵ به همراه Microsoft Office for Windows 95 روانه بازار شد و Excel 97-v 8.0 به همراه نسخه Office 97 در سال ۱۹۹۷ به بازار معرفی شد که دارای تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی بود.

در سال ۲۰۰۰ به همراه Office 2000 نسخه اکسل Excel 2000 یا v 9.0 منتشر شد که نسبت به نسخه قبل تغییرات چندانی نداشت و نسخه Excel 2002 یا v 10.0 پس از آن به همراه Office XP و سپس نسخه Excel 2003  یا v 11.0 به همراه Office 2003 به کاربران معرفی شد. در سال ۲۰۰۷ نسخه Excel 2007  یا v 12.0 با تغییرات بسیار زیادی نسبت به نخسه قبل توسط ماکروسافت توسعه داده شد و به همراه Office 2007 برای کاربران عرضه گردید. اضافه شدن ابزارهایی مانند Smart Art و Name Manager، تغییراتی در رسم نمودارها و Pivot Table ها، معرفی فرمت های xlsm و xlsx، افزایش زیاد در تعداد سطرها و ستون های در اختیار کاربران (افزایش تعداد سطرها به تعداد ۲ به توان ۲۰ برابر با ۱۰۴۸۵۷۶ و تعداد ستون ها به ۲ به توان ۱۴ برابر با ۱۶۳۸۴) از جمله تغییرات برجسته در نسخه جدید اکسل بود.

پس از v 12.0 ماکروسافت با حذف v 13.0 به سراغ v 14.0 رفت و اکسل Excel 2010 را به همراه Office 2010  روانه بازار کرد. در این نسخه تغییراتی در اکسل ایجاد شد که جزیی به حساب می آمد از جمله معرفی توابع جدید، معرفی نمودارها Sparkline، توسعه روش های رسم نمودار، اجازه Customize کردن Ribbon ها و برخی تغییرات دیگر. نسخه اکسل Excel 2013 یا v 15.0 به همراه Office 2013 پس از نسخه ۲۰۱۰ منتشر شد و در در این نسخه مواردی مانند Power Pivot، Power View، Timeline و Slicer و برخی توابع جدید و تغییراتی جزیی تر در اکسل بوجود آمد و در نهایت نسخه Excel 2016 یا v 16.0 به همراه Office 2016 همچنان قدرتمندانه و با افتخار توسط Microsoft به کاربران حرفه ای و عادی ارائه شد.

کاربرد نرم افزار اکسل با توجه به گستردگی ابزارهای گنجانده شده در آن، در تمام حوزه های کاری که به نوعی با دسته بندی و  تحلیل داده ها، فرمول نویسی، بانک های اطلاعاتی یا گزارش گیری سر و کار دارند ملموس است به عنوان مثال در کارهای مهندسی می توان به کاربرد هایی از قبیل تهیه ی فرمول شیت ها، چک لیست ها و نوشتن نرم افزار های مختلف برای امور طراحی، تحلیل و گزارش گیری اشاره نمود. بیشتر توانایی های نرم افزار اکسل به صورت مشترک توسط تمامی تخصص ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر این به دلیل استفاده ی گسترده از این نرم افزار در حوزه هایی همچون امور مالی، حسابداری، آماری، ریاضی و بانک های اطلاعاتی تلاش شده برخی ابزار های تخصصی کاربردی در این حوزه ها استفاده از نرم افزار اکسل را برای کاربران آن ها راحت تر نماید.

قابلیت های گسترده اکسل باعث شده که امروزه دانش استفاده از اکسل جز اصول اولیه و اساسی ترین مهارت ها در هر حرفه ای به شمار رود. در بسیاری از کشورها افراد متخصص اکسل (Excel Experts) از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و افرادی که کد نویسی در اکسل را در کنار سایر قابلیت های اکسل فرا میگیرند همواره در زمره متخصصین پر مشغله کشورهای پیشرفته میباشند.

پسوند برنامه اکسل Xls می باشد. در واقعه برنامه اکسل نرم افزار صفحه گسترده می باشد. یعنی اکسل یک جدول بزرگی می باشد که کاربر می تواند بنا به نیاز خود برای هر سلول از این جدول داده تعریف کند،فرمول نویسی کند و یا ظاهر هر سلول را به دلخواه خود تغییر دهد.

تفاوتی که بین ورد و اکسل وجود دارد این است که در ورد مطالب فقط برای تماشا و چاپ می باشد ولی در اکسل این اعداد و جداول دارای تعریف ، محتوا و مفهوم و همچنین قابل ویرایش هستند و بر اساس خاصی مرتب شده اند. در اکسل شما فقط یک بار جدول و فرمول را می نویسید و در ادامه فقط داده ها و اعداد را تغییر می دهید.

از برنامه اکسل می توان برای خودکار کردن سیستمهای مالی، کنترل موجودی انبارها، میزان سود و میانگین کالاهای فروخته شده، درصد افزایش و کاهش سود و سایر نیازمندیهای تولیدی و بازرگانی استفاده می شود. اکسل کاملاً انعطاف پذیر است  و شما می توانید آن را مطابق نیازهای سازمانی و الزامات گزارش گیری پروژه خود منطبق کنید. با استفاده از توابع آماری و محاسباتی و همچنین نمودارهای مختلف می توان به خوبی ارتباط بین داده ها را پیدا کرد حتی از برخی از قابلیت های پیش بینی روندهای مالی پروژه و شبیه سازی تأثیر ریسکهای پروژه را دارد.

 

جهت ثبت سفارش پرینت ارزان ارسال به سراسر کشور کلیک کنید . ثبت سفارش ، مشاهده تعرفه پرینت A4

ارسال یک نظر

11 − 1 =