تاپ تاپ کپی

جهت سهولت در ثبت و پیگیری سفارشات، بر روی دستگاه های اندرویدی میتوانید اپ تاپ کپی را دانلود نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، خیابان خلیج، ۱۲ متری المهدی، پلاک ۱۳۲، کد پستی ۱۳۷۸۸۳۴۴۸۸
تهران
info@topcopy.ir
02166270342
ما را دنبال کنید

تاپ کپی | سفارش آنلاین چاپ و تکثیر

روتوسکپی

روتوسکپی و کاربرد آن بحث امروز آموزشی تاپ کپی

روتوسکپی تکنیکی است که انیماتورها در آن حرکت فیلم زنده را فریم به فریم کپی می کنند.

 

سلام خدمت دوستان وهمراهان سایت تاپ کپی

در اصل در این شیوه روتوسکپی تصاویر فیلم زنده روی یک پرده ی مات بازتابیده شده و به وسیله ی انیماتور ها دوباره ترسیم می شوند.

تجهیزات مورد استفاده در این کار روستوسکوپ نام دارد که در نرم افزاری به نام روتوشاپ انجام میشود. این تکنیک اولین بار توسط مکس فلایشر در سال ۱۹۱۴ ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. 

روتوسکپی بعدها برای شخصیت‌های واقعی به ویژه هنگامی  نیاز بود از صحنه هایی پیچیده استفاده شود به کار میرفت. از هنرمندان تأثیرگذار در این زمینه می‌توان از کب کلووی نام برد.روتوسکپی یک فرایند دو بعدی است.

 

روتوسکپی

 

روتوسکوپی با این که بار ها برای خلق جلوه های مناسب استفاده شده اما از سوی بسیاری از بنیاد گرایان انیمیشن مورد انتقاد قرار گرفته است. اما باید گفت که این تکنیک وقتی توسط انیماتورها به کار گرفته می شود صرفه جویی ارزشمندی در زمان می کند .

این روش بارها جهت خلق جلوه های ویژه در فیلم های سینمایی استفاده شده است. می توان اشیایی  ترسیم کرد و آن را در یک جای خالی از بک گراند (تصویر زمینه ) قرار داد و بدین ترتیب وارد صحنه کرد. البته بیشتر اوقات تکنیک پرده ی آبی جایگزین  این تکنیک می گردد.

یکی از کابرد های کلاسیک روتوسکوپی در فیلم های اولیه جنگ ستارگان بود که از آن برای خلق جلوه های درخشیدن شمشیرهای لیزری استفاده شد.

 از گزینه جایگزین برای فناوری  ( پرده آبی) استفاده می‌شود تا از تنظیم مجدد شرایط روشنایی در استودیو جلوگیری شود و فیلم‌برداری صحنه‌هایی مانند حرکت شدید دوربین آسان باشد.

 

 

روتوسکوپی همچنان در جلوه‌های بصری بیشتر فیلم‌های بلند استفاده می‌شود.

در این روش اگر روتوسکوپی ضعیف کار شده باشد خطوط اصلی که باید از فریمی به فریم دیگر متفاوت باشند ، با کمی انحراف روی هم قرار می گیرند در این صورت به اصطلاح گفته می شود انیمیشن خشن کار شده است. برای اجتناب از چنین خشونتی مهارت انیماتوری که کار کپی را انجام می دهد بسیار ضرورت دارد .این روش را می‌توان دره وهمی  هم نام برد.

 

جهت ثبت سفارش پرینت ارزان ارسال به سراسر کشور کلیک کنید . ثبت سفارش ، مشاهده تعرفه پرینت A4

 

دیدگاه

  • ابو امیر

    دی 1, 1400

    با سلام
    با این روش می تونیم جزئی از بدن رو حذف کنیم؟
    مثلا مانکن زن یک لباس باز رو به نمایش بذاره، و با این روش، تمام اعضای بدن مانکن رو حذف کنیم و بیننده صرفا لباس در حال حرکت رو ببینه؟
    با تشکر

    پاسخ

ارسال یک نظر

16 − 9 =