تاپ تاپ کپی

جهت سهولت در ثبت و پیگیری سفارشات، بر روی دستگاه های اندرویدی میتوانید اپ تاپ کپی را دانلود نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، خیابان خلیج، ۱۲ متری المهدی، پلاک ۱۳۲، کد پستی ۱۳۷۸۸۳۴۴۸۸
تهران
info@topcopy.ir
02166270342
ما را دنبال کنید

تاپ کپی | سفارش آنلاین چاپ و تکثیر

چاپ تبلیغاتی

چاپ تبلیغاتی

با توجه به قابلیت های صنعت چاپ، و با در نظر داشتن کاربرد و محبوبیت محصولات چاپی، این صنعت بزرگ برای انجام چاپ تبلیغاتی و افزایش سوددهی در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از تبلیغات چاپی، با طراحی های مناسب برای جلب توجه افراد و معرفی محصولات به مردم جامعه قدمتی طولانی دارد؛ امروزه نیز از روش های مختلف و متنوعی برای چاپ تبلیغاتی استفاده میشود. برای بررسی روش های چاپ تبلیغاتی همراه تاپ کپی باشید.

چاپ تبلیغاتی چیست؟

اهمیت صنعت چاپ در اکثر امور، کاملا مشهود است. در گذشته چاپ تنها با یک رنگ و روی کاغذهایی با گرماژ مخصوص انجام میشد، اما امروزه میتوان از چاپ روی لباس، چاپ روی لیوان، چاپ روی چسب، چاپ روی فلز، چاپ روی وسایل نقلیه و … برای تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم استفاده کرد؛ این نوع چاپ، چاپ تبلیغاتی بوده که با روش های مختلف انجام می شود.

دستگاه های مورد استفاده در چاپ تبلیغاتی

چاپ های مختلف، توسط دستگاه های متفاوتی انجام میشوند.

دستگاه های چاپ مورد استفاده در چاپ تبلیغات

چاپ دیجیتال

چاپ فوری یا چاپ دیجیتال، یکی از به روز ترین و پیشرفته ترین نوع چاپ بوده که با استفاده از دستگاه های چاپ صنعتی لیزری، چاپگرهای لارج فرمت و پرینترهای رومیزی انجام میشود. چاپ دیجیتال محبوبیت بالایی را به دلیل گسترده بودن و همچنین انجام چاپ تعداد تیراژ پایینی از تبلیغات با سرعت و کیفیت بالا در میان کارفرمایان و صنعت های مختلف به دست آورده است.

چاپ افست

چاپ مسطح یا چاپ افست، جدید ترین نوع چاپ بوده و توسط دستگاه های بزرگ اتوماتیک انجام میشود و طرح مورد نظر را روی کاغذ و فلز با سطوح صاف و هموار با گرماژهای مختلف ایجاد میکند. این نوع چاپ کیفیت بالایی داشته و طرفداران بسیاری نیز دارد. چاپ افست تعداد بالایی از تبلیغات چاپی مانند: بروشورها، کاتالوگ ها، کارت ویزیت و … را در زمان کوتاهی حاضر میکند. در چاپ افست میتوان به طور همزمان از چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و سیاه در چاپ تبلیغات استفاده کرد. چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال، سرعت بیشتری در انجام تیراژ بالایی از سفارشات دارد.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسوگرافی یا چاپ فلکسو، چاپی برجسته و انعطاف پذیر بوده و با استفاده از کلیشه هایی لاستیکی و ژله ای که در ارتباط مستقیم با بستر چاپ هستند، انجام میشود. این نوع چاپ برای انجام چاپ تبلیغاتی روی نایلون، بسته بندی محصولات، چاپ روی روزنامه، چاپ روی مقوا، آلومینیوم و …کاربرد دارد و میتواند، تعداد بالایی از سفارشات را در زمان کوتاهی آماده کند.

 

چاپ سیلک اسکرین

چاپ سیلک اسکرین

برای انجام چاپ سیلک اسکرین از مرکب های چاپ متفاوتی استفاده میشود، بنابراین میتوان از این نوع چاپ برای انجام چاپ روی بسترهای چاپ مختلف با هرنوع شکل ظاهری مانند: پارچه، شیشه، سرامیک و … استفاده کرد. این نوع چاپ با ایجاد طرح مورد نظر روی توری و با استفاده از شابلون و مرکب های چاپ مخصوص انجام میشود. معمولا از چاپ سیلک اسکرین، برای چاپ تبلیغاتی در تعداد بالا استفاده میشود.

چاپ تامپو

چاپ تامبو یکی دیگر از چاپ های است که در زمینه چاپ تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد. چاپ با روش تامپو به صورت غیر مستقیم و به وسیله، پدهای سیلیکونی روی سطوح مختلف انجام میشود.

با استفاده از این نوع چاپ میتوان روی اجسام مختلفی مانند: لوازم التحریر، ظروف یکبار مصرف، جاکلیدی، وسایل بهداشتی و … چاپ تبلیغاتی انجام داد.

چاپ لترپس

چاپ لترپس از قدیمی ترین نوع چاپ بوده که امروزه نیز از آن در چاپ با تیراژ پایین استفاده می شود. چاپ های تبلیغاتی مانند: کارت ویزیت، سربرگ، اعلامیه و … را میتوان با استفاده از این نوع چاپ انجام داد.

کاغذ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن نوعی دیگر از چاپ های مورد استفاده در صنعت چاپ بوده که میتوان از آن برای انجام چاپ تبلیغاتی روی سطوح مختلفی مانند: پارچه، سرامیک، لیوان، فلز و … استفاده کرد. این نوع چاپ کیفیت بالایی داشته و با استفاده از کاغذهای سابلیمیشن انجام میشود. طرح مورد نظر روی کاغذ مخصوص چاپ میشود، سپس کاغذ حاوی طرح را روی سطح مورد نظر قرار داده و با استفاده از قالب های پرس مخصوص و حرارت دهی، طرح را به سطح مورد نظر منتقل میکنند.

چاپ لیزری

چاپ لیزری یکی دیگر انواع چاپ هایی است که در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد و از محبوبیت بالایی برخوردار است، چاپ لیزری بوده که چاپ جدیدی محسوب میشود. با استفاده از این نوع چاپ میتوان روی سطوح مختلف چوبی، شیشه ای، پلاستیکی، فلزی، سرامیکی و … طرح های مورد نظر را با دقت و ماندگاری بسیار بالا حک کرد. میتوان از این چاپ برای انجام چاپ تبلیغاتی نیز استفاده کرد.

چاپ هلیوگراور

برای انجام تکثیر طرح و نوشته ها در تعداد میلیونی، بهتر است از چاپ هلیوگراور استفاده کرد؛ این چاپ مانند چاپ افست است، اما هزینه بیشتری نسبت به آن دارد. از چاپ هلیوگراور معمولا در بسته بندی محصولات در تولیدی ها و کارخانه ها با تیراژ بالایی از چاپ مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع تبلیغات چاپی

امروزه دنیای بسترهای چاپ محدود به کاغذ با گرماژهای مخصوص نبوده و میتوان انواع مختلفی از چاپ ها را روی دنیایی از بسترهای چاپ مانند: چرم، نایلون، پارچه، شیشه، پکلسی و … انجام داد. چاپی که اطلاعاتی را به عموم مردم میرسانند، چاپ تبلیغاتی بوده که با وجود پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای اینترنت برای اطلاع رسانی، هنوز استوار باقی مانده و محبوبیت خود را از دست نداده است. در ادامه به بررسی انواع چاپ های تبلیغاتی خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

چاپ روی نایلون

چاپ روی نایلون

نایلون و پلاستیک سال هاست که توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد؛ میتوان با استفاده از چاپ های مخصوص، و حک اطلاعات مورد نیاز روی این محصولات، چاپ تبلیغاتی انجام داده و با توجه به کاربرد بسیار این محصول، خدمات و محصولات شرکت خود را معرفی کنید.

چاپ روی هدایای تبلیغاتی

بسیاری از شرکت ها برای تبلیغات، از هدایای کوچکی مانند: خودکار، ساک های دستی، لیوان های چاپ شده و … که حاوی نام برند شرکت و توضحیات کوتاهی از محصولات و خدمات است، استفاده میکنند. چاپ روی این هدایا با توجه به جنس و شکل ظاهری، توسط دستگاه های مختلف چاپ انجام میشود.

چاپ روی چسب

انجام چاپ های تبلیغاتی روی چسب، چسب را به وسیله ای تبلیغاتی تبدیل خواهد کرد. چاپ اطلاعات روی سلفون نوار چسب با رنگ های مختلف انجام میشود. این محصول تبلیغاتی کیفیت بالایی در رنگ، وضوح و ماندگاری بالا در چاپ ها خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع تبلیغ، مقاله چاپ روی چسب را مطالعه فرمایید.

 

چاپ روی لیوان

چاپ روی لیوان

یکی از راه های جدید تبلیغات، استفاده از لیوان برای انجام چاپ تبلیغاتی است. با استفاده از روش های مختلفی مانند، استفاده از کاغذ سابلیمیشن، چاپ با مضمون های تبلیغاتی روی لیوان ها انجام میشود. معمولا شرکت ها برای معرفی برند و محصولات خود از لیوان ها با جنس های متفاوت سرامیکی و شیشه ای، برای این امر استفاده میکنند.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع تبلیغ، مقاله چاپ روی لیوان را مطالعه فرمایید.

چاپ روی لباس

چاپ روی لباس یکی از جدید ترین راه های تبلیغات با استفاده از چاپ های تبلیغاتی بوده که با روش های مختلفی انجام میشود. برخی از شرکت ها، رستوران ها و … لباس های فرم کارکنان خود را با نشان لوگوی شرکت تزئیین می نمایند؛ این کار علاوه بر زیباسازی لباس ها، سبب معرفی شرکت، محصولات و خدمات به مردم جامعه میشود.

چاپ روی کارت ویزیت

کارت ویزیت برای معرفی اشخاص، شرکت ها و خدمات مورد ارائه، مورد استفاده قرار میگیرد. برای طراحی کارت ویزیت سلیقه مشتری و پیشنهادات کارشناسان با استفاده از دستگاه های چاپ مختلف انجام میشود.

 

چاپ کاتالوگ

چاپ روی کاتالوگ

یکی از ضروری ترین و بهترین روش های تبلیغات برای شرکت های مختلف، استفاده از کاتالوگ ها است. چاپ انواع کاتالوگ ها به معرفی محصولات و خدمات شرکت ها کمک شایانی خواهد کرد.

چاپ روی سربرگ

روش دیگری که برای تبلیغات استفاده میشود و به چاپ نیازمند است، چاپ روی سربرگ است. سربرگ های اداری و سازمانی، اطلاعتی در زمینه: نام تجاری، نوع خدمات، لوگوی شرکت و … را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد.

چاپ روی بروشور

چاپ بروشور نیز، نوعی چاپ تبلیغاتی است که نوع خدمات و محصولات را معرفی میکند. برای چاپ بروشور از دستگاه ها، رنگ ها، کاغذها و فونت های مختلفی استفاده میشود. برای افزایش جذابیت بروشور، باید از طرح و رنگ های مناسبی برای طراحی استفاده کرد.

چاپ روی پوستر

از چاپ افست و دیجیتال برای چاپ پیام های خبری روی کاغذ گلاسه با گرماژ 150 استفاده میشود. چاپ تبلیغاتی پوستر در انواع و سایزهای مختلف انجام میشود. کیفیت چاپ افست در این نوع چاپ، نسبت به چاپ دیجیتال کیفیت بالاتری دارد.

 

چاپ روی ساک دستی

چاپ روی ساک دستی

ساک های دستی، توسط افراد در سطح شهر حمل میشوند؛ چاپ روی ساک های دستی مانند، بیلبوردهای تبلیغاتی عمل کرده و محصولات و خدمات را به عموم مردم معرفی می کند. طراحی ساک های دستی تبلیغاتی با سلیقه شخصی افراد و یا با کمک طراحان چاپ صورت میگیرد. اطلاعات و طرح های چاپ شده روی ساک های دستی با استفاده از دستگاه ها و روش های مختلف چاپ انجام میشود.

نحوه طراحی چاپ تبلیغاتی

طراحی و ظاهر تبلیغات چاپی و اتحاد در متن و موضوع از مهمترین عوامل در جذب توجه ها است. برای داشتن تبلیغاتی موثر باید نکات بسیاری را رعایت کرد؛ در زیر چند مورد از این نکات قید شده است:

شناخت مخاطب تبلیغ

در اولین مرحله از تبلیغ باید بدانیم، مخاطب این تبلیغ چه افرادی هستند و فرد به چه دلیل از این نوع تبلیغات استفاده می کند. با دریافت اطلاعات لازم، و دیدن با زاویه دید مشتری، نیازها را شناسایی کرده و برای رفع آن ها، از طراحی ها و روش های چاپ مختلف استفاده می شود.

کاغذهای مناسب چاپ

کاغذ مورد استفاده در چاپ

برای انجام چاپ تبلیغاتی با کیفیت مناسب و بالا، باید از کاغذهای مناسب با چاپ استفاده کرد. معمولا از کاغذ سفید با گرماژ 80 برای انجام چاپ تبلیغاتی استفاده می شود. استفاده از کاغذ رنگی برای انجام تبلیغات توصیه نمیشود؛ زیرا امکان همرنگ بودن رنگ های چاپ با رنگ پس زمینه وجود داشته و کیفیت چاپ را کاهش میدهد.

رنگ مورد استفاده در طراحی و چاپ تبلیغاتی

چاپ تک رنگ، جذابیت بالایی نداشته و نمیتواند در تبلیغات، موثر عمل کند؛ بهترین رنگ برای چاپ تبلیغاتی، استفاده از دو رنگ قرمز و مشکی است که علاوه بر جلب توجه، به هزینه های بالایی نیاز ندارد. با درشت نمایی و تغییر رنگ برخی از قسمت های مهم میتوان پیام خود را بهتر به مخاطبین رساند.

طرح تبلیغات چاپی

طرح های گرافیکی بخش مهمی از طراحی تبلیغات چاپی است. ابزارهای تبلیغاتی متفاوت، در ابعاد های متنوع نیازمند به طراحی های متناسب با شرکت، خدمات و محصولات است. طراحی محصولات تبلیغاتی، باید با توجه به نیازهای مخاطبان باشد. چاپ تبلیغاتی بهتر است با کمک افراد حرفه ای انجام شود.

در طراحی کارت های کوچک، بهتر است از فضا استفاده بهینه کرده و تصاویر در قسمت پایین کارت قرار داده شوند.

طراحی تبلیغات

استفاده از تیترهای مفید با فونت و اندازه های مناسب

تیترها باید توانایی جلب توجه مخاطبان را داشته باشند. برای تحقق این خواسته باید از خلاقیت برای نوشتن تیترها استفاده کرده و برای آن ها از فونت و سایز مناسب استفاده کرد. تغییر رنگ تیترها نیز روش برای جلب توجه مخاطبان خواهد بود.

در صورتی که بتوان نظر مخاطب را برای خواندن تیتر جلب کرد، شانس بیشتری برای معرفی خدمات، محصولات و فروش ایجاد خواهد شد.

 

معرفی محصولات و خدمات در تبلیغ

در طراحی و چاپ تبلیغات باید به نکات زیر توجه شود:

  • معرفی خدمات و محصولات
  • معرفی مزایای مثبت محصولات و خدمات
  • ارائه مدارکی مبتنی بر وجود ویژگی های گفته شده در محصولات
  • مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده باشند.
  • از طولانی شدن متن تبلیغ نهراسید، ساده و خوانا بودن متن بهتر از پیچیده بودن متن است.

درج مشخصات تجاری

برای ایجاد حس اطمینان در مشتریان و ارتباط با مخاطبان نام تجاری، نشانی، تلفن و ساعت کاری را روی کالاهای تبلیغاتی خود درج کنید.

نحوه پخش تبلیغات چاپی

برای اطلاع رسانی و دریافت نتیجه مثبت، ابتدا باید بازارهای مصرف محصولات و خدمات خود را شناخته، سپس اقدام به پخش تبلیغاتی چاپی نمود. برای شناخت بازارهای مصرف باید به 4 نکته اصلی توجه کرد:

  • جنسیت مشتریان
  • رنج سنی مخاطبان
  • دانشجو بودن یا نبودن مشتریان
  • تفریحات و ورزش های مورد علاقه مشتری ها

تاپ کپی با بیش از چندین سال تجربه در صنعت چاپ برای انجام کلیه کارهای چاپی در کنار شماست. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان تاپ کپی و یا ثبت سفارشات با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

  • دلیل محبوبیت چاپ افست چیست؟
  • چاپ سیلک اسکرین چگونه انجام میشود؟
  • قدیمی ترین نوع چاپی که امروزه نیز از آن استفاده میشود، چه نوع چاپی است؟
  • برای انجام چاپ تبلیغاتی در تیراژ میلیونی از چه روشی استفاده میشود؟
  • کارت ویزیت چگونه به تبلیغات میپردازد؟

تاپ کپی

ارسال یک نظر

هجده − چهار =